Skoro czytasz ten tekst zapewne szukasz dla siebie szkolenia żeglarskiego. I po przejrzeniu różnych ofert zadajesz sobie pytanie „skąd ta cena kursu żeglarskiego?”. A może nawet zastanawiasz się „dlaczego tak drogo?!”. Jesteśmy przekonani, że po przeczytaniu poniższego artykułu będziesz wiedział, że ceny naszych szkoleń są po prostu adekwatne do oferowanej usługi. I że warto zdecydować się na kurs ze Szkołą Żeglarstwa Gertis.

Po pierwsze musisz mieć świadomość jakie elementy szkoleniawpływają na jego realizację i tym samym skąd bierze się cena kursu na żeglarza. Głównymi składowymi są oczywiście: czas szkolenia, jacht na którym odbywa się szkolenie i kadra kursu. Ponadto szeroko pojęte dodatkowe elementy, o których często się zapomina, a które wymieniamy w dalszej części artykułu. Dodatkowym aspektem jest również gwarancja realizacji kursu. Szkoła Żeglarstwa Gertis nie odwołuje szkoleń nawet wtedy gdy zbierze się za mało chętnych! Jeśli potwierdzimy Ci miejsce na szkoleniu – Twój kurs na pewno się odbędzie!

Czas szkolenia

Mówiąc o czasie szkolenia, z punktu widzenia uczestnika, istotnym nie jest długość trwania kursu, lecz ilość godzin przypadająca na osobę. Na naszych tygodniowych szkoleniach w załodze są maksymalnie 3 osoby, co realnie wpływa na pełne wykorzystanie czasu szkoleniowego. Kursy te nazywamy intensywnymi ponieważ praktycznie nie ma momentu w którym się nie uczymy. Dzięki małej ilości osób stale robisz coś na jachcie i nie czekasz na swoją kolejkę w ćwiczeniu. Dlatego jesteśmy w stanie zaledwie w kilka dni rzetelnie zrealizować program szkolenia przygotowujący Cię do egzaminu na żeglarza jachtowego.

Na naszych szkoleniach tygodniowych w załodze są tylko trzy osoby!

Cena kursu żeglarskiego jest niższa, gdy na jachcie jest więcej osób. Pamiętaj jednak, że im więcej osób tym mniej czasu spędzisz za sterem ćwicząc i mniej elementów się nauczysz. To odbije się negatywnie na efekcie szkolenia. Niestety doby rozciągnąć się nie da by przy większej załodze starczyło czasu na wszystko.

Kursy dwutygodniowe nazywamy obozami szkoleniowo-rekreacyjnymi. Jeśli możesz sobie pozwolić na dłuższy kurs zdecydowanie polecamy udział w takim szkoleniu. W załodze jest 5 osób, a czasu na szkolenie jeszcze więcej! Koniecznie przeczytaj porównanie naszych szkoleń dla dorosłych. Takierejsy szkoleniowe dla dorosłych trwające dwa tygodnie prowadzimy jako jedyni na rynku!

Jachty szkoleniowy

Jednostki na których prowadzimy szkolenia dla dorosłych to jachty typu Maxus wyprodukowane w latach 2017-2021. W zależności od rodzaju szkolenia mają one od 24 do 28 stóp długości (7,5-8,5 metra). Wszystkie są wyposażone w nowe silniki jachtowe – co naszym zdaniem powinno być już standardem na kursach żeglarskich.

Odpowiadają one realiom współczesnego żeglarstwa śródlądowego – są to po prostu takie jachty na jakich będziecie pływać w przyszłości na własnych rejsach. Do tego jachty z których korzystamy na szkoleniach są naszą własnością. Bardzo dobrze znamy ich stan techniczny i w razie konieczności serwisujemy je na bieżąco nie oszczędzając na naprawach. Jest to ważne pod względem bezpieczeństwa bo w czasie szkolenia nie obawiamy się przykrych niespodzianek ze strony sprzętu. Co za tym idzie – wy nie tracicie czasu szkoleniowego.

Stan techniczny sprzętu zawsze wpływa na to jaka jest cena kursu żeglarskiego. Im taniej tym sprzęt jest starszy, a co za tym idzie – często w gorszym stanie. Usterki w żeglarstwie zdarzają się zawsze, ale gdy zdecydujesz się na kurs na nowym jachcie mniej czasu szkoleniowego “ucieknie” w oczekiwaniu na jego naprawę.

Wnętrza naszych jachtów są wygodne i świeże, a wyposażenie hotelowe pozwala komfortowo mieszkać w czasie rejsu. Ponadto wszystkie są wyposażone w chłodziarki do przechowywania żywności oraz ogrzewanie postojowe, które pozwala zagrzać kabinę w chłodną noc. Bezpośrednio wpływa to na Twoją wygodę oraz możliwość regeneracji sił i odpoczynku po zajęciach na wodzie.

Jachty pływające na obozach są tej samej klasy dzięki czemu uczestnicy mogą bez problemów przesiąść się do innej załogi. To ważne, bo na egzaminie nie spotka Was niespodzianka – pływać będziecie takim samym jachtem, na jakim się szkoliliście. Na kursach tygodniowych są to Maxusy Evo 24, a na dwutygodniowych Maxusy 28.

Jachty Gertis

Kadra instruktorska

Ostatnim z głównych elementów szkolenia, ale nie mniej istotnym niż pozostałe dwa, jest kadra szkolenia. Na naszych kursach zatrudniamy wyłącznie znanych nam i sprawdzonych instruktorów. Wybierając swój kurs musicie zdawać sobie sprawę, że obecnie w Polsce nie istnieją wytyczne dotyczące tego kto może prowadzić szkolenie żeglarskie. Oznacza to, że prawnie może je prowadzić osoba posiadająca ledwo patent żeglarza jachtowego (podstawowe uprawnienie żeglarskie) i nie posiadająca żadnego dodatkowego przeszkolenia!

W związku z taki stanem wprowadziliśmy własne wewnętrzne wytyczne co do instruktorów. Współpracujemy wyłącznie z osobami posiadającymi stopnie instruktorskie Polskiego Związku Żeglarskiego (Nauczyciele Żeglowania, Młodsi Instruktorzy Żeglarstwa i Instruktorzy Żeglarstwa). Ponadto każda osoba chcąca wejść w szeregi naszej kadry musi pozytywnie przejść unifikację na której sprawdzamy umiejętności żeglarskie, szkoleniowe i międzyludzkie 😉 Dzięki temu masz pewność, że osoba która będzie Cię szkolić zapewni Ci bezpieczeństwo, a przekazywanie wiedzy będzie profesjonalne i… sympatyczne. Ponadto nasi instruktorzy są legalnie zatrudnieni – przecież ich komfort pracy wpływa na to jak oni dbają o Was!

instruktor żeglarstwa

Nie ma co ukrywać – jesteśmy dumni z naszego grona instruktorów z którymi współpracujemy od wielu lat. Doświadczenie i umiejętności naszej ekipy niejednokrotnie zdecydowanie wykraczają poza mazurskie szlaki. Ponad 70% naszych instruktorów ma uprawnienia morskie z których aktywnie korzysta. W szkoleni kadry instruktorskiej współpracujemy z Polskim Związkiem Żeglarskim. Poznajcie bliżej naszą ekipę!

Nie widoczne elementy składowe

Cena kursu żeglarskiego zależy również od wielu mniejszych elementów. Każdy z nich wpływa na bezpieczeństwo, komfort i jakość usług szkoleniowych. Nie każdy organizator zapewnia je w standardzie, dlatego warto zdawać sobie z nich sprawę. Opiszemy je na przykładzie naszej oferty kursów żeglarskich. Są to m.in.:

  • organizacja egzaminu państwowego – z upoważnienia Ministerstwa Sportu nasza szkoła przeprowadza egzaminy na polskie patenty żeglarskie i motorowodne (sprawdź nas na stronie: https://www.gov.pl/web/sport/egzaminy-zeglarskie), a kadra ma uprawnienia egzaminatorów. Do egzaminu przystępujesz w przestronnym porcie, w którym wcześniej ćwiczyłeś swoje manewry, na jachcie na którym się szkoliłeś!
  • zaplecze lądowe – jako jeden z niewielu organizatorów szkoleń i rejsów żeglarskich jesteśmy firmą z Mazur i dysponujemy pełnym logistycznym zapleczem lądowym. Przez cały sezon, 7 dni w tygodniu działa nasze biuro. Mamy magazyn sprzętu zapasowego oraz ekipę techniczną, która dojeżdża z serwisem w prawie każde miejsce gdzie przycumujecie. Silnik zaczął kaprysić? Przyjedziemy go wymienić na inny. Podarł się żagiel? Jedziemy z zapasowym. Potrzebujesz dostać się do lekarza? Podjedziemy po Ciebie i pomożemy umówić wizytę.
  • paliwo do jachtów – szkolenie żeglarskie składa się z żeglowania jachtem oraz pływania jachtem na silniku. U nas paliwo w pełni zawarte jest w cenie szkolenia. Za równo paliwo do jachtów, jak i paliwo do ogrzewania postojowego. Nie martwicie się bieganiem na stację benzynową kiedy chcecie więcej poćwiczyć lub gdy robi się chłodniej. My dbamy żeby na jachcie był jego zapas.
  • opłaty portowe – za każdą noc w porcie należy rozliczyć się po przypłynięciu. Na naszych szkoleniach na żeglarza jachtowego opłaty za jacht na którym pływasz są w cenie kursu. Jest to za równo opłata postojowa jak i opłata za podłączenie jachtu do prądu. Ponadto na szkoleniach tygodniowych IRS pokrywamy również opłaty osobowe w portach – wszystko po to żebyście nie musieli tracić czasu i mogli skupić się na zdobywaniu wiedzy.
  • ubezpieczenie – będąc uczestnikiem naszego szkolenia dodatkowo jesteś ubezpieczony od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, które mogą wydarzyć Ci się na jachcie. Ponadto wszystkie nasze jachty są ubezpieczone, co oznacza, że jeśli w czasie szkolenia przydarzy się jakaś przykra przygoda (np. rysa na burcie czy obity silnik) my w nie pobierzemy od Ciebie opłat za uszkodzenia spowodowane nieumyślnie.
  • wyżywienie – na obozach dwutygodniowych gdzie jest więcej czasu na zajęcia pozażeglarskie wyżywienie jest w cenie imprezy. Dowozimy zaopatrzenie, z którego w załogach przygotowujecie posiłki na jachcie. Na obozach tygodniowych wyżywienia nie ma w cenie szkolenia – załogi żywią się samodzielnie w gastronomii na lądzie lub gotują sobie na jachcie. Nasze jachty są wyposażone tak by można było na nich wygodnie przygotowywać posiłki! Więcej o wyżywieniu na obozach znajdziesz na stronie: https://www.obozy-zeglarskie.pl/wyzywienie-rejsy-zeglarskie/

Chwalimy się czyli rekomendacje i gwarancje

Prowadzimy działalność jako organizator turystyki i jesteśmy objęci Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym, a co za tym idzie – wy jako uczestnicy też! Co Wam to daje? M.in. to, że w sytuacji gdy nie możecie wziąć udziału w imprezie w związku z sytuacją epidemiczną – zgodnie w ustawą w pełni zwracamy Wam wpłacone środki.

Ponadto nasze usługi zostały wyróżnione znakiem jakości Produkt Warmia Mazury, posiadamy Akredytację Kuratorium Oświaty na naszą działalność szkoleniową oraz jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Ale najważniejszą rekomendacją są dla nas opinie absolwentów naszych kursów (czytajcie na fb lub google’u)

Pewnie, że kurs może być tańszy!

Zatem czy cena kursu żeglarskiego może być niższa? Oczywiście, że tak. Niestety z kursami żeglarskimi jest tak jak u mechanika – nie da się zrobić tak by było i dobrze, i szybko, i tanio.

Na każdym z opisanych wyżej elementów można oszczędzić. Zamiast nowoczesnego, dobrego sprzętu, możesz szkolić się na jednostce sprzed 20 lat. Mieć jeden silnik na 5 jachtów pływających na kursie, w dodatku poklejony silver tapem. Do tego na tygodniowym kursie może być Was na jachcie pięcioro czy sześcioro (i to w grupie wiekowej od 14 do 99 lat). A żeby dobrze poćwiczyć trzeba samemu dokupić sobie paliwo. Na tanim kursie Twoim instruktorem może być osoba, bez żadnego doświadczenia, która nie posiada żadnego przeszkolenia pedagogicznego i pracuje „na szaro” za wikt i opierunek.

Pytanie czy nadal chcesz szukać tańszej opcji?