Strona główna » Motorowodny Sternik Morski

Motorowodny Sternik Morski

Autor: Marcin
Motorowodny-Sternik-Morski-Mazury

MOTOROWODNY STERNIK MORSKI
SZKOLENIE + EGZAMIN

szkolenia organizowane w formie indywidualnej

 

Cena kursu na patent Motorowodnego Sternika Morskiego:

700 zł za kurs + 350 zł egzamin na patent Sternika Motorowodnego

Czas trwania szkolenia:
Motorowodny Sternik Morski to stopień, na którego szkolenia odbywają się w  trybie indywidualnym w umówionym wcześniej w terminie. W trakcie kursu realizowane jest pełne szkolenie praktyczne i teoretyczne, a czas szkolenia uzależniony jest od zaangażowania kursantów oraz warunków pogodowych. Można założyć, że pełne szkolenie z egzaminem potrwa maksymalnie 3 dni.

Wymagania do uzyskania stopnia Motorowodnego Sternika Morskiego
1. Ukończony 18 rok życia
2. Odbycie co najmniej dwóch rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 200 godzin żeglugi
3. Zdanie egzaminu na stopień motorowodnego sternika morskiego.

sternik motorowodny kurs

Terminy:
W celu ustalenia terminu oraz szczegółów dotyczących kursu zapraszamy do działu kontakt.
Dogodny termin szkolenia ustalić można bezpośrednio z instruktorem. Egzaminy odbywają się co tydzień od początku kwietnia do końca października. Jesteśmy podmiotem upoważnionym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki do samodzielnego przeprowadzania egzaminów na stopnie żeglarskie i motorowodne.

Uprawnienia: Motorowodny Sternik Morski
1. Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych
2. Prowadzenia jachtów motorowych o długości kadłuba do 18 m po wodach morskich.

 

Cena szkolenia zawiera:
– Praktyczne i teoretyczne szkolenie na stopień Motorowodnego Sternika Morskiego

Cena szkolenia nie zawiera:
– Wyżywienie, nocleg, dojazd
– Opłata egzaminacyjna (350 zł lub 50% zniżki dla młodzieży uczącej się)

Co zabrać na szkolenie?
Ponieważ nie jesteśmy w stanie przewidzieć pogody należy zabrać ze sobą odzież zarówno na upał jak i ulewę. Szkolenie praktyczne realizujemy bowiem niezależnie od warunków atmosferycznych (prócz pogody sztormowej). Naturalnie jeśli jest strasznie zimno i nieprzyjemnie to staramy się planować w tym czasie zajęcia teoretyczne.

Aby zostać dopuszczonym do egzaminu należy dostarczyć:
opinie z rejsów morskim (konieczny staż minimum 200 godzin)
– legitymację szkolną (w celu uzyskania zniżki),
– dokument potwierdzający tożsamość.

Program szkolenia i egzamin

1. Budowa jachtu, w tym:
a) eksploatacja i budowa instalacji i urządzeń oraz ocena ich stanu technicznego,
b) wyposażenie jachtu morskiego.

2. Silniki i układy napędowe, w tym:
a) znajomość budowy silników jachtów motorowych w zakresie umożliwiającym ocenę usterek możliwych do usunięcia na morzu,
b) zasady prawidłowego rozruchu i zatrzymania silnika, drobnych zabiegów regulacyjnych,
c) kontrola pracy silnika i jej ocena,
d) zasady prawidłowej eksploatacji akumulatorów,
e) znajomość zasad BHP przy obsłudze napędów.

3. Locja, w tym:
a) oznakowanie nawigacyjne,
b) jachtowe pomoce nawigacyjne i ich wykorzystanie (mapy nawigacyjne, spisy świateł),
c) znaki i skróty stosowane na mapach,
d) podstawowa znajomość układu tablic pływów i prądów pływowych,
e) przygotowanie nawigacyjne wejścia do portu.

4. Nawigacja, w tym:
a) jachtowe pomoce i przyrządy nawigacyjne (sondy, odbiorniki systemów nawigacji satelitarnej, wskaźniki wielofunkcyjne itp.),
b) podstawy nawigacji terestrycznej,
c) nawigacja zliczeniowa.

5. Meteorologia, w tym:
a) podstawowe przyrządy meteorologiczne i ich wykorzystywanie,
b) radiowe komunikaty meteorologiczne dla żeglugi, system transmisji ostrzeżeń nawigacyjnych i meteorologicznych.

6. Sygnalizacja i łączność, w tym:
a) sygnalizacja wzywania pomocy, procedury GMDSS, wykorzystanie środków pirotechnicznych oraz radiostacji VHF,
b) sygnały ostrzegawcze.

7. Planowanie rejsu, z uwzględnieniem:
a) ograniczeń wyjścia i wejścia do portu,
b) odległości i czasu trwania rejsu,
c) ewentualnych zagrożeń w czasie rejsu,
d) przygotowania załogi i jachtu.

8. Ratownictwo, w tym:
a) podstawowe informacje o morskich służbach ratowniczych,
b) postępowanie w przypadku pożaru, awarii takielunku, kolizji lub wypadku,
c) pierwsza pomoc i współdziałanie ze stacjami ratownictwa i śmigłowcem ratowniczym
oraz łodzią zabezpieczenia ratowniczego,
d) przygotowanie do sztormu i techniki sztormowania,
e) „człowiek za burtą” na morzu,
f) hipotermia oraz pierwsza pomoc w przypadku hipotermii,
g) sztrandowanie.

9. Ochrona wód przed zanieczyszczaniem.

10. Podstawowe przepisy prawa drogi na morskich i śródlądowych drogach wodnych.

11. Manewrowanie jachtem motorowym w zakresie:
a) prowadzenia jachtu motorowego przy spotkaniu z innym jachtem oraz jego wyprzedzaniem,
b) wykonania manewrów: odejście od nadbrzeża, dojście do nadbrzeża, pływanie kursem
prostym i cyrkulacja, alarm „człowiek za burtą”,
c) kotwiczenia i cumowania w różnych warunkach.

12. Kierowanie załogą, wydawanie komend i egzekwowanie ich wykonania we właściwym
momencie.

13. Wymagania Egzaminacyjne:
Egzamin składa się z testu teoretycznego zawierającego 75 pytań oraz części praktycznej.

Warunki realizacji szkolenia

Kursy odbędą się po zgłoszeniu min. 5 uczestników. Każdy kurs zakończony jest egzaminem, którego termin ustalany jest w ciągu 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia. Staramy się aby egzaminy odbywały się ostatniego dnia szkolenia lub dzień po nim.

Ustalamy także terminy kursów indywidualnych już dla jednej osoby. Więcej informacji po wcześniejszym kontakcie.

Rezerwacja miejsca

Zapraszamy do działu KONTAKT

Napisz do nas

    Administratorem podawanych danych osobowych jest właściciel strony – BTA Gertis Marek Makowski, Świdry 11, 11-500 Giżycko. Dane będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji w wybranym temacie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

    Nasza strona używa ciasteczek, lubimy ciasteczka :) Akceptuję Czytaj więcej