Strona główna » Huczne Zakończenie Sezonu 2021

Huczne Zakończenie Sezonu 2021

Autor: Brożka
Huczne zakończenie sezonu Gertis

Cztery dni wspólnej żeglarskiej zabawy to podsumowanie tegorocznego sezonu żeglarskiego. Huczne Zakończenie Sezonu 2021 przeszło do historii, a my pięknie dziękujemy za Wasz jakże liczny udział w naszej imprezie żeglarskiej. Dla naszych sympatyków i absolwentów szkoleń żeglarskich przygotowaliśmy jak co roku najlepszy program weekendu. Regaty żeglarskie, trening regatowy i koncerty na muzycznej scenie.

Treningi regatowe i inne atrakcje

Wydarzenie rozpoczęliśmy już w środę po południu kiedy to w Nowym Sztynorcie zjawiły się pierwsze załogi. Przywitaniom i odbiorom jachtów nie było końca, a Tawerna Zęza witała się z gertisową ekipą do wczesnych godzin porannych Kolejny dzień to początek szkolenia regatowego. Tym razem poprowadziło je dla nas wyjątkowe trio – Kinga Łoboda, Paweł Ejsmont i Bartosz Sadowski. Mimo chmurnej pogody ekipy ruszyły na wodę na Maxusach Evo 24 by ćwiczyć trymowanie żagli i optymalizację manewrów. Chętni mogli wskoczyć na mały jacht regatowy Laser Bahia i pod okiem Kingi (reprezentantki polski na olimpiadzie w Tokio!) liznąć obsługi małego regatowego jachtu. Wieczorem w Tawernie Zęza Kinga opowiedziała nam trochę o pływaniu na klasie 49er oraz przygotowaniach olimpijskich.

prezentacja żeglarska

Piątek 1 października to kolejny dzień treningu regatowy. Najpierw część teoretyczna, na której omawiane były przepisy regatowe oraz taktyka starów. Tym razem na wodzę wyszły wszystkie klasy Maxusów, a załogi ćwiczyły manewry na trasie regatowej. Pogoda była idealna – mimo chłodu mieliśmy pełne słońce i idealny wiatr 2B. Po takim dniu wieczór spędziliśmy pod sceną. Jak co roku w Sztynorcie odbywał się “Nie Kiepuj Do Wody – music festival” organizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Żeglarskim Wiatrowskaz. W tym roku muzyczne wydarzenia zapewniła mocna ekipa w składzie:

Regaty żeglarskie

medale na regaty żeglarskieWszystkie przygotowania regatowe były preludium do sobotniej rywalizacji czyli naszych regat Mazurian Cup 2021. Regaty rozegraliśmy w 5 klasach – Maxus Evo 24, Maxus Evo 26, Maxus 28, Maxus 33 oraz Fortuna 27. Łącznie 34 załogi stawiły się na imprezie, w której rozeglariśmy 2 konkurencje. “Godzinnego węgorza” w której załogi miały za zadanie pokonać jak największą ilość kilometrów w czasie godziny. W klasyfikacji ogólnej zwyciężyła załoga Maxus 28 “Lefkada”, która pokonała 12,6km! Druga konkurencja to “długodystansowy śledź” czyli regaty po trasie, w których rozegrane zostały 4 biegi.

W poszczególnych klasach nasze regaty żeglarskie wygrali: Maxus Evo 24 “Pink Floyd” – sternik Sebastian Stępak, Maxus Evo 26 “Alice in Chainse”- Bartosz Arent & Marta Wojtczak, Maxus 28 “Lefkada”- Piotr Madej & Andrew Phillips, Maxus 33 “Kalska Brama – Iga Kuśnieruk, Fortuna 27 – Karol Kopyt (pełne wyniki umieszczamy na końcu).

Huczne Zakończenie Sezonu 2021 zwieńczył koncert Grande Party Jamm Session w którym wykonawcy wraz z gośćmi (Kuba Kęsy, Rober Lubera i Żana Lubera) stworzyli niepowtarzalną atmosferę i dali czadu na sztynorckiej scenie. Impreza oczywiście przebierana z motywem przewodnim – w tym roku “Danse Macabre”