A ty walcz Róża Wiatrów

Wczesnym rankiem, w sinej gęstej mgle Zobaczyliśmy galeon Hiszpan niósł w nim złoto swe Zanim Stary do ataku rozkaz dał Już Hiszpanie do nas pruli ze swych wielkich dział e h D A e h D A   A [...]

Abordaż Róża Wiatrów

Wyszliśmy z portu gdy wstawał świt a G Bo bosman krótko trzymał nas F C Wybrane żagle, w ładowniach proch a G Na łowy ruszać czas… korsarska brać. F a Czwartego dnia cel zesłał Pan Fregatę, [...]

Amsterdam (Kubański szlak) EKT-Gdynia

EKT-Gdynia Przeklęty niech będzie ten kubański szlak, – Bo szkorbut, bo szczury, bo smród! Czy starczy mi życia by poznać ten świat, – Gdzie forsy, gdzie forsy jest w bród? Do [...]

Bar w Beskidzie EKT-Gdynia

La, la, la, la. G D C G D , G D C D G (C G F C G , C G F G C ) Jeśli chcesz z gardła kurz wypłukać Tu każdy wskaże ci drogę W bok od przystanku PeKaeSu W prawo od szosy asfaltowej. Kuszą napisy [...]

Barbarossa Orkiestra Dni Naszych

Orkiestra Dni Naszych Z Genui do Rzymu droga wiodła morzem. W ładowni muszkiety, złoto oraz noże. Trzystu nagich galerników rytmicznie w mozole Pracowało w pocie wiosłami na dole. Barbarossa, [...]

Biała sukienka Spinakery

Czasami, gdy mam chandrę i jestem sam, Kieruję wzrok za okno, wysoko tam, Gdzie nad dachami domów i w noc, i dniem, Nadpływa kołysząca, …marzeniem, …snem. a e F C a e F G C E a G7 D a [...]

Bitwa Mechanicy Szanty

Okręt nasz wpłynął w mgłę i fregaty dwie Popłynęły naszym kursem by nie zgubić się. Potem szkwał wypchnął nas poza mleczny pas I nikt wtedy nie przypuszczał, że fregaty śmierć nam niosą. e D C a [...]

Branka Ryczące Dwudziestki

Gdzieś od rzeki w dół, tam gdzie London Street, Psów królewskich zwarty oddział szedł. Dla króla trzeba znów świeżej krwi Marynarzy floty wojennej. A że byłem wtedy dość silny chłop, To ogary [...]

Brzegi Nowej Szkocji Tonam & Synowie

Żegnaj Nowa Szkocjo, niech fale biją w brzeg, Tajemnicze twe góry wznoszą szczyty swe. Kiedy będę daleko, hen na oceanie złym, Czy was kiedyś jeszcze ujrzę, czy zostaną mi sny? G h C e G D e D e [...]

Czarna rafa Róża Wiatrów

Hej do żagli chłopcy wraz Hej tam ster lewo na burt Widmo śmierci bliskie było Lecz łaskawy był nam Bóg e D e e D e G D C H7 e   1. Kiedy szliśmy do Australii Była ciemna głucha noc Krzyż [...]

Czas kapitana Róża Wiatrów

Za sterem stoję sam, w oddali znika ląd Ocean wokół mnie. Za rufą został gdzieś tanich portowych panien czar A tutaj tylko… h G e h G e   Nad głową mewy krzyk Pod wiatr znów trzeba iść [...]

Czas na morze Róża Wiatrów

Nad zatoka wstaje świt białe żagle wokół lśnią Ponad nami ptaków śpiew dzisiaj odpływamy stąd Znów miesięcy długich dni będą mijać pośród fal A o domu tylko sny czasem coś przypomną nam D C G C D [...]

Do Anioła Stróża Stare Dzwony

Aniele – stróżu mój, Gdy wiatr mnie na morze wywieje, Ty zawsze przy mnie stój. I rano, i we dnie, i w noc, I zawsze, gdy piany ścianą, Ocean splunie mi w nos. G E7 a7 D G E7 a7 D Trochę [...]

Dziki włóczęga Mechanicy Szanty

Byłem dzikim włóczęgą przez tak wiele dni, Przepuściłem pieniądze na dziwki i gin. Dzisiaj wracam do domu, pełny złota mam trzos, I zapomnieć chcę wreszcie, jak podły był los. DG DAD D G DAD Już [...]

Emeryt EKT-Gdynia

Leżysz wtulona w ramię i cichutko mruczysz przez sen, Łóżko szerokie, ta pościel biała, za oknem prawie dzień. A jeszcze niedawno koja, a w niej cuchnący rybą koc, Fale bijące o pokład i bosmana [...]

Few days Ryczące Dwudziestki

O Panie, czemu w ziemi tkwię, Hej raz, hej raz, I macham szuflą cały dzień? Hej, na morze czas. F C F F B F C F d A7 d (C G C) (C F) (C G C) (a E7 a) Mogę kopać tu dalej, Few days, few days, Mogę [...]

Fiddler’s Green Cztery Refy

Stary port się powoli układał do snu, Świeża bryza zmarszczyła morze gładkie jak stół, Stary rybak na kei zaczął śpiewać swą pieśń: – Zabierzcie mnie chłopcy, mój czas kończy się. C F C a C [...]

Green Horn Mechanicy Szanty

Miałem wtedy, ech, szesnaście lat, Swoją drogą szedłem przez świat, W sercu zawsze tkwiła uparta myśl, By za głosem morza iść. C F C F G C F C a C G A więc śpiewam: „Żegnaj Carling Ford I [...]

Halaba-luby-ley Stare Dzwony

1. Nad morzem stał mej matki dom, – Halaba-luby-ley, halaba-luby-luby-ley! Lubili chłopcy odwiedzać ją. – Halaba-luby-ley, halaba-luby-ley! a C F C F a a C E7 a E7 a 2. Najczęściej [...]

Heave away, Santiana Mechanicy Szanty

Hej, płyńmy z prądem rzeki tam, gdzie Liverpool, d F C – Heave away, Santiano! d C Dokoła Hornu, przez Frisco Bay. C – Tam, gdzie strome zbocza Mexico! a C d Więc! Heave away i w [...]

Hej ho żagle staw Zejman & Garkumpel

Hej, ho, żagle staw! Ciągnij linę i się baw! Hej, ho, śmiało steruj Statkiem, który jest z papieru. Hej! C G C G C G C G C G F G C G F a Zadziwi się mama, zadziwi się tata, Kiedy w rejs [...]

Hej ruszajmy Róża Wiatrów

Hej ruszajmy w morze znów By psubratom łupnia dać Żeby zdobyć dzisiaj wielki łup By zabijać, gwałcić, kraść   /x2 e D e G D e C D G H7 e C D e 1. Zaczynałem morzem żyć Kiedy miałem naście lat W [...]

Heja hej, brać na gejtawy Stare Dzwony

1. – Heja, hej! Brać na gejtawy, o…! Paddy Doyle znowu sprzedał nam pic, – Heja, hej! Brać na gejtawy, o…! Paddy zrobił nas w konia jak nikt. D A7 D G G D A7 D 2. Buty [...]

Herzegen Cecill Mechanicy Szanty

e D e W dół bałtyckich cieśnin, Tam gdzie boja wraku tkwi, – Leży na dnie dzielny bark Herzegen Cecill Z wiatrem w dół kanału, Choć bez pary zawsze szli, Na dzielnej, dumnej i wspaniałej [...]

Hiszpanka z Callao Mechanicy Szanty

Przepuściłem znów całą forsę swą Na hiszpańską dziewkę z Callao. Wyciągnęła ze mnie cały szmal I spłukałem na nią się do cna. G e a D G e a D Dalej chłopcy, rwijmy fały, Niech uderzy w żagle [...]

Hiszpańskie dziewczyny Ryczące Dwudziestki

Żegnajcie nam dziś, hiszpańskie dziewczyny, Żegnajcie nam dziś, marzenia ze snów, Ku brzegom angielskim już ruszać nam pora, Lecz kiedyś na pewno wrócimy tu znów. e C h7 e G D C D e C h7 e I smak [...]

Irlandia zielona Kowalski

Znowu jesień i ptaki daleko, w domu zimno, a za oknem pada, żona mówi, że kran znów przecieka… – a niech sobie zawoła sąsiada. W piłkę baty znów nasi dostali, słaby atak i bramkarz [...]

Ja stawiam EKT-Gdynia, Cztery Refy

Czy mam pieniądze, czy grosza mi brak – ja stawiam! – Ja stawiam! Czy los mi sprzyja, czy idzie mi wspak – ja stawiam! – Ja stawiam! Czy mam dziesięciu kompanów, czy [...]

Jacht Rock & Roll Andrzej Korycki

Ponoć pierwszy facet, który jacht ten miał, Dając mu imię, jakiś taniec uczcić chciał. A czy wiecie, jakiego tańca nazwę dał? Jeśli tak, no to wszyscy razem, raz i dwa: C F C C7 F C E7 a F G As [...]

Jasnowłosa Tonam & Synowie

Na tańcach ją poznałem, długowłosą blond Dziewczynę moich marzeń. Nie wiadomo skąd Ona się tam wzięła, piękna niczym kwiat. Czy jak syrena wyszła z morza, czy ją przygnał wiatr? G C D G G e C D7 [...]

Jolly Roger Mietek Folk

Śmiejesz się do mnie draniu, gdy brew wznoszę swą do góry I kiedy pokład pełen krwi, gdy ginie wróg jak szczury, Gdy nagiel-zupa szkodzi mi i batem grzbiet pocięty, Przedrzeźniasz wtedy moją [...]

Karaiby Orkiestra Samanta

Karaiby, Karaiby, rumba, samba i chacha. Karaiby, Karaiby, popłyniemy tam na desce od sracza. A7 E7 E7 A7 Karaiby, magiczne wyspy, Najlepsze wakacje dla ludzi znad Wisły. Tam piękna plaża, gorące [...]

Kongo River Stare Dzwony, Zejman & Garkumpel

1. Czy byłeś kiedyś tam nad Kongo River? – Razem, hoo! Tam febra niezłe zbiera żniwo. – Razem weźmy go, hoo! D G e D G G D A D G D A D D Brać się chłopcy, brać, a żywo! – Razem, [...]

Korsarska ballada Róża Wiatrów

Od lat już przy nas wiernie trwa Na reje razem z nami gna Nocą do snu otula nas Do walki zrywa się x2 Do walki, gdy nadchodzi czas e D e e D G a e C H7 C H7 e Korsarska ballado, ty przy nas [...]

Kurs do domu Orkiestra Samanta

Kiedy ładownie pełne I do domu wracać pora, Patrzysz na morze rzewnie I tęsknota w Tobie woła. a e F G Kurs do domu trzeba brać, Kurs do domu trzeba brać. F G a Każdy wieloryb – Brat Twój, [...]

Lauren Gray Róża Wiatrów

Gdy nad oceanem wstawał senny, blady świt On wyłonił się ze słońcem spośród gęstej mgły Smukłe maszty, czarna flaga, pokład zlany ludzką krwią Słyszał o nim już niejeden, znali jego sławę złą. e [...]

Lowlands Low (Wszystko gotowe) Smugglers

Wszystko gotowe, już fały ręce trą, Ładunek na dole dobry mamy. Dzielne chłopaki już na handszpaki prą, Płyniemy, hen, do Lowlands Low. D D7 G A7 D D7 G A D D7 Do Lowlands Low, do Lowlands Low, [...]

Marco Polo Mechanicy Szanty

Nasz „Marco Polo” to dzielny ship, Największe fale brał. W Australii będąc widziałem go, Gdy w porcie przy kei stał. e G D e / d F C d e G / d F C e G D / B d F c e D e / d F d I [...]

Marsz irlandzki Bumpers

Kiedy szedłem w dół przez Holly Road, w głowie szumiał jeszcze tęgi grog, Zobaczyłem jak zza rogu wnet mundurów rząd wyłania się. Nim pojąłem, co się dzieje tu, na bruk posłał mnie żołnierski [...]

Mathew Anderson Packet

Nazywam się Mathew Anderson, greenhornem byłem, gdy Wlazłem na pokład jednego z tych, co hen, na południe szły, A był to w życiu mym pierwszy rejs,poznałem więc morza smak Ciężka robota tam [...]

Miła EKT-Gdynia

Szczur kończy gulasz mdły, Już pora wyjść z kantyny, Karcianej zapis gry Na liście od dziewczyny. Przed nami długa noc, Ruszamy jutro z rana, Pod szary wpełzasz koc, Co skrywa grzech Onana. Miła [...]

Molly Maquires Mechanicy Szanty

Tam, gdzie słońca zwykle brak, Gdzie czekał nas śnieg i lód. Tam, gdzie sztorm i gęsta mgła, Gdzie diabeł koił nas do snu. Zawsze śmiało wiodła nas przez świat, Trzymała dzielnie swój kurs. [...]

Monotematyczna piosenka turystyczna EKT-Gdynia

Nie ma, jak po przejściu ciężkiej trasy, Gdy do kolan nogi zdarte masz, Z ludźmi nad kufelkiem się zobaczyć, Gadać, śpiewać do białego dnia. C C G G G G C C C7 C7 F F G G C C Piwko w kufelku nie [...]

Morskie opowieści

Kiedy rum zaszumi w głowie, Cały świat nabiera treści, Wtedy chętnie słucha człowiek Morskich opowieści. d / a C / G d / a F C d / C E A Hej, ha! Kolejkę nalej! Hej, ha! Kielichy wznieśmy! To [...]

Morze, moje morze EKT-Gdynia

1. Hej, me Bałtyckie Morze, Wdzięczny Ci jestem bardzo, Toś Ty mnie wychowało, Toś Ty mnie wychowało, Szkołęś mi dało twardą. a E a C G C d G C d d G C d a E a 2. Szkołęś mi dało twardą, Uczyłoś [...]

Na Mazury Spinakery

Sie masz, witam Cię, piękną sprawę mam, Pakuj bety swe i leć ze mną tam, Rzuć kłopotów stos, no nie wykręcaj się, Całuj wszystko w nos, Osobowym drugą klasą przejedziemy się. D A D D A D G D A D [...]

Strona 1 z 2
Kontakt

Aktualnie nie jesteśmy dostępni, ale jeśli wyślesz nam maila odpowiemy tak szybko jak to tylko możliwe :)